Oulu. Poliisi joutui torstaina usealla tehtävällä tekemisiin huumausaineiden kanssa. Autoilijat ajelivat huumeiden vaikutuksen alaisena ja kahdelta näpistyksestä kiinni jääneeltä tavattiin hallusta huumausaineita, kertoo Oulun poliisilaitos.
Torstaina aamulla hieman ennen kello kymmentä vartija oli ottanut kiinni kaksi näpistyksestä epäiltyä Oulun keskustan kauppaliikkeestä.
Paikalle asiaa selvittämään tullut poliisipartio löysi turvatarkastuksessa toiseln osallisen hallusta runsaasti myyntipakkauksiin pakattua kannabista. Toisen hallusta löytyi luvaton kaasusumutin.
Huumeita hallussaan pitänyt otettiin kiinni poliisiasemalle epäiltynä huumausainerikokseen ja näpistykseen. Toinen, lievään ampuma-aserikokseen syyllistynyt vapautettiin.
***
Kello 16 aikaan tapahtui vastaava tapaus toisessa Oululaisessa kaupassa. Tällä kertaa epäillyllä oli hallussa vahäinen määrä huumausainetta. Hänelle kirjoitettiin sakko näpistyksestä ja huumausaineen käyttörikoksesta.
***
Muhoksella autoillut mies kiinnitti sivullisten huomion epävarmalla ajollaan kello 17.30 aikaan. Poliisipartio tapasi autoilijan hetkistä myöhemmin. Kuljettaja puhalsi alkometriin 1.42 promillen lukemat.
Häntä epäillään törkeästä rattijuopumuksesta.
***
Kello 21 aikaan Oulussa Kuusamontiellä pysäytetty autoilija antoi huumepikatestissä positiivisen tuloksen kokaiinille. Hänen hallustaan löytyi myös vähäinen määrä kyseistä ainetta.
Miehen osalta kirjattiin rikosilmoitus rattijuopumuksesta ja huumausaineen käyttörikoksesta. Huumausaine takavarikoitiin.
***
Kohta puolenyön jälkeen Oulussa Kaukovainiolla poliisin pysäyttämän ajoneuvon kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta, huumausaineen käyttörikoksesta ja kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta.
Kuljerttaja kieltäytyi huumepikatestistä, jonka johdosta hänet vietiin verikokeeseen huume-epäilyn todentamiseksi.

